ველნეს ტურიზმის რეკრეაციული შესაძლებლობები საქართველოში

ავტორები

  • მარინა მეტრეველი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი ავტორი
  • მარი ბანძელაძე საქართველოს უნივერსიტეტი ავტორი
  • ოთარ ჯაფარიძე აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი ავტორი

ანოტაცია

ნაშრომში განხილულია საქართველოს ველნეს-ტურისტული მიმართულებები და პოტენციალი. ამ მხრივ ხაზგასმულია ველნესი ტურიზმის პოზიტიური ფაქტორები ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებაში.

სტატიაში წარმოდგენილია კვლევის შედეგები, რომლებიც მიზნად ისახავს შიდა ველნესი ტურიზმის პერსპექტივის ჩამოყალიბებას პოტენციურ ქართველ მომხმარებლებთან მიმართებაში.

კვლევის შედეგებს შორის განსაკუთრებით აღსანიშნავია ქართველი მომხმარებლის პოზიცია, რომელმაც სწორად გაიგო და, შესაბამისად, ქართული საზოგადოება მენტალურად მზადაა, წვლილი შეიტანოს შიდა ველნეს ტურიზმის განვითარებაში.

ამასთან, სტატიაში ხაზგასმულია სწორი პიარ-კამპანიების ჩატარებისა და ყველა კატეგორიის მომხმარებლის ჩართულობის აუცილებლობაზე.

კვლევის შედეგად წარმოდგენილია ქართველი მომხმარებლების ქცევის პროფილები, მათი სურვილები ველნესიურ ტურიზმთან დაკავშირებით, ადგილობრივი კურორტების დადებითი და უარყოფითი მახასიათებლები, რომელთა ცოდნა მნიშვნელოვან ინფორმაციას გვაწვდის ინდუსტრიის რეფორმირების პროცესში.

დაბოლოს, შეიძლება ითქვას, რომ ძალიან საინტერესო დასკვნები მიიღება კვლევის მიზნის მისაღწევად გადამწყვეტ კითხვებზე პასუხების მიღებით და შემოთავაზებული ჰიპოთეზების ტესტირებით და მათ საფუძველზე ნაჩვენებია საქართველოს პერსპექტივა ველნეს ტურიზმთან დაკავშირებით და მოცემულია მთელი რიგი რეკომენდაციები ინდუსტრიის განვითარების ხელშეწყობისთვის.

ავტორის ბიოგრაფიები

  • მარინა მეტრეველი, საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტი

    ბიზნესტექნოლოგიების ფაკულტეტის პროფესორი

  • მარი ბანძელაძე, საქართველოს უნივერსიტეტი

    ასოცირებული პროფესორი

  • ოთარ ჯაფარიძე, აღმოსავლეთ ევროპის უნივერსიტეტი

    ბიზნესის ადმინისტრირების პროგრამის დოქტორანტი

წყაროები

Metreveli, M., & Dolidze, T. (2020). COVID-19 and its impact on the hotel business. IV International Scientific Conference of Faculty of Business Technologies of Georgian Technical University “Globalization and Modern Business Challenges”. proceeding, pp. 315-319

Metreveli, M., & Dolidze, T. (2024). „COMPARATIVE ANALYSIS OF MARKETING COMMUNICATION STRATEGIES IN THE HOTEL INDUSTRY: A STUDY OF GEORGIA, ARMENIA AND AZERBAIJAN“, International Tourism Congress (ITC) 2024, Portugal, November 29, 2024, Mindelo, Cape Verde, Africa https://itc24.uta.cv/p%C3%A1gina-inicial

Metreveli, M., Barnovi, T., Tornike Antidze. ((2024). „The Importance of culture in Tourism Accommodation Facilities”, „COMPARATIVE ANALYSIS OF MARKETING COMMUNICATION STRATEGIES IN THE HOTEL INDUSTRY: A STUDY OF GEORGIA, ARMENIA AND AZERBAIJAN“, International Tourism Congress (ITC) 2024, Portugal, November 29, 2024, Mindelo, Cape Verde, Africa https://itc24.uta.cv/p%C3%A1gina-inicial

Metreveli, M., & Japaridze, O. (2024). “Digital Management and Artificial Intelligence”, 4th annual International Scientific-Practical Conference (ISPC 2024), “Digital Management and Artificial Intelligence”, 10-11 October, Cologne, Germany, https://itc24.uta.cv/p%C3%A1gina-inicial

Metreveli, M. (2015). PROSPECTS TO IMPROVE THE TOURIST MARKET OPERATION IN GEORGIA, Strategica, International Academic conference. Third Edition. Local versus Global, pp. 353-361

Metreveli M. (2012), Environment and Ecotourism Management, Publishing house Favoriti Printi, Tbilisi, Georgia. (In Georgian language)

Metreveli, M., Gigauri, N., & Kutateladze, R. (2020). Georgian tourism and strategic directions of state policy in terms of crisis. THIJ-Tourism and Hospitality International Journal, 59-77.

Pavliashvili, N. (2018). Geography of World Tourism. Retrieved from bit.ly: https://bit.ly/3x794r2

ჩამოტვირთვები

გამოქვეყნებული

2025-06-04

გამოცემა

სექცია

Articles

როგორ უნდა ციტირება

მეტრეველი მ., ბანძელაძე მ., & ჯაფარიძე ო. (2025). ველნეს ტურიზმის რეკრეაციული შესაძლებლობები საქართველოში. ეკონომიკა, 107(3-5), 65-72. https://papers.4science.ge/index.php/je/article/view/226