The hotel industry in the digital world
Abstract
Digitalization has spread all over the world and including such a rapidly evolving field as the hotel business. This is not only a novelty, but also a necessity, a special tool in these pandemic conditions, when direct contacts, offline exhibitions, hotel services are strictly limited due to co-regulations. Customer satisfaction increases in direct proportion to the increase in booking and convenient service. The purpose of this article is to investigate the implementation of digitalization concepts in the modern hotel industry and to draw conclusions about its positive or negative consequences. Learn about the utilitarian importance of modern digital technologies, how they are generated at every step of operating a hotel system, and how they affect customer satisfaction. Also, the purpose of this article is to explore different ways and tactics of digital marketing communication, which serve several main tasks: informing about new services, raising brand awareness, increasing bookings and load rates, attracting potential customers and simplifying the booking process.
References
დაისი რაიან; ჰენებერი რას, ციფრული მარკეტინგი მარტივად, პალიტრა L, თბილისი 2021 ჰოპკინსი ტომ, გაყიდვები მარტივად, პალიტრა L, თბილისი 2021
ციფრული მარკეტინგი, გზა საკუთრებიდან წარმატებულ ბიზნესამდე, UშAID, პროექტი “ზრდა საქართველოში” თბილისი, 2018
მეტრეველი მარინა, ტურიზმისა და მასპინძლობის საფუძვლები, თბილისი 2017
ბენკენდორფი პიერი, შელდონი პაულინი, ფეზენმაიერი დანიელ, ტურიზმის საინფორმაციო ტექნოლოგიები, ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი, თბილისი, 2015
REPORT-TourismDigitalisation-131118_REV-KB-EM.pdf
https://www.researchgate.net/publication/334303975_DIGITALIZATION_OR_ICT_IN_TOURISM
https://webcache.googleusercontent.com/search