ქიმიის გაკვეთილებისათვის მე-10 კლასში: I ნაწილი
pdf

როგორ უნდა ციტირება

გოგონაია ი., ლომაძე ი., & ზედგინიძე რ. (2025). ქიმიის გაკვეთილებისათვის მე-10 კლასში: I ნაწილი: დამხმარე მეთოდური სახელმძღვანელო ქიმიის მასწავლებლებისათვის. სახელმძღვანელო. https://doi.org/10.52340/27022025

ანოტაცია

წიგნი დაეხმარება მასწავლებელს გამოიყენოს საგნობრივი სტანდარტი, მისი შედეგები და ინდიკატორები, გაიაზროს თემის/საკითხის ადგილი და მნიშვნელობა ქიმიის სწავლების პროცესში; მეთოდების, აქტივობების გამოყენება შეიძლება კონკრეტული თემის/საკითხის სწავლებისას და ამავე დროს დაფიქრდეს იმაზე, რომ ეს არჩევანი ხშირად იქიდან გამომდინარეობს, თუ განათლების რა კონცეპტუალურ ჩარჩოში აპირებს მასწავლებელი ოპერირებას, თან სხვადასხვა სფეროს და დონის გათვალისწინებით: მაგალითად, სწავლა-სწავლების პროცესის თვალსაზრისით ეს ჩარჩო შეიძლება იყოს ტრანსფორმაციული ან კონსტრუქტივისტული; სწავლის მიზნების თუ სწავლის შედეგების კონცეფციების ფარგლებში; დედუქციური თუ ინდუქციური მიდგომით; და ა.შ.

pdf

წყაროები

საქართველოს მთავრობის დადგენილება №4261-XIVმს-Xმპ, 2024 წლის 12 ივნისი, ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების დამტკიცების შესახებ, [ონლაინ],ხელმისაწვდომია:https://matsne.gov.ge/ka/document/view/6193624?publication=0 (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.05.23).

საქართველოს განათლების, მეცნიერებისა და ახალგაზრდობის მინისტრის ბრძანება №05/ნ, 2024 წლის 12 იანვარი „ეროვნული სასწავლო გეგმის დამტკიცების შესახებ“ საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის 2016 წლის 18 მაისის №40/ნ ბრძანებაში ცვლილების შეტანის თაობაზე [ონლაინ], ხელმისაწვდომია: https://matsne.gov.ge/ka/document/view/6067344?publication=0, (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.05.24).

საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების მინისტრის ბრძანება №1014, 2008 წლის 21 ნოემბერიб ქ. თბილისიб მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის დამტკიცების შესახებб [ონლაინ], ხელმისაწვდომია:chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://old.tpdc.ge/uploads/maswavleblis_standarti.pdfб (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.12.24).

საგანი-ქიმია. გზამკვლევი. მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით. 2022, [ონლაინ], ხელმისაწვდომია: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://mes.gov.ge/uploads/files/gzamkvlevi/%E1%83%A5%E1%83%98%E1%83%9B%E1%83%98%E1%83%90.pdf, (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.12. 24).

ჯაფარიძე ნ., კიკვიძე ბ., ცაგარეიშვილი შ. ქიმიის სწავლების პრაქტიკუმი, თბილისი, განათლება, 1969 წ.;

გოგონაია ი. და სხვ. პროექტზე დაფუძნებული სწავლების საკითხისათვის ფოტოკოლორიმეტრულ ანალიზში, ცხუმ-აფხაზეთის მეცნიერებათა აკადემიის შრომები. ტ. IX-X. გამომცემლობა: მერიდიანი, თბილისი, 2015, გვ. 234-244

გოგონაია ი., ელიზბარაშვილი ე., ორგანულ ქიმიის ექსპერიმენტული ამოცანა ქიმიის სწავლების მეთოდიკის ლაბორატორიული პრაქტიკუმის შინაარსში (კვლევაზე დაფუძნებულ სწავლებაზე ორიენტირებული მიდგომა), მეორე საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენციის მასალები: „High Education – New Technologies and Innovation, HENTI. 1-2 მაისი, 2017, ქუთაისი, საქართველო, [ონლაინ],ხელმისაწვდომია:http://atsu.edu.ge/EJournal/HENTI/eJournal/Papers/GogonaiaIrina1.pdf, (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.12. 24).

სილაგაძე ნ., სასკოლო კურიკულუმი, ჟურნალი „სკოლის მართვა“ N1, გვ. 39-49, 2020

ტომას ჯ. სერჯიოვანი, სკოლის ხელმძღვანელობა, თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გააზრებული გამოყენების პერსპექტივა, მეექვსე გამოცემა, ინიტის უნივერსიტეტი, სან ანტონიო, ტეხასი, 506, [ონლაინ], ხელმისაწვდომია: https://library.iliauni.edu.ge/wp-content/uploads/2017/03/skolis-khelmdzghvaneloba.pdf, (ბოლო მიმართვის თარიღი 07.05.23).

ფაჩულია ზ. და სხვ. ზოგადი ქიმია, გამომცემლობა სოხუმის უნივერსიტეტი, თბილისი, 2006.

გოგონაია ი., კვლევითი უნარ–ჩვევების ფორმირება ორგანული ქიმიის ლაბორატორიულ პრაქტიკუმში, დისერტაციის ავტორეფერატი, თბილისი, 1998.

Stephan ForsterMethods of Teaching Chemistry, Published by:Global Media, Delhi-110 006, 2008;

Sargsyan Zh, Lomadze I, Simonyan S., Sahakyan L., Experimental Task Solution As А Method Of Teaching Chemistry, Georgia Chemical Journal, vol15, N1, 2015, p146-150

Journal of Chemical Education/Owned and Published by the Division of Chemical Education of the American Chemical Society, 2000-2024;

Гогоная И. А., Формирование исследовательских умений в лабораторном практикуме по органической химии. Диссертация на соискание учёной степени кандидата педагогических наук, Тбилиси, 1998, 238 стр.

Гогоная И.А. К методике решения расчётных задач по органической химии. Georgian Chemical Journal. 3(1).2003, გვ. 76-78.

Чертков И. Н. Химический эксперимент с малым количеством реактивов, М., 1989

ერთიანი ეროვნული გამოცდებზე გამოყენებული ტესტები, ოფიციალური საიტი www.naec.ge

Video-Based Learning in Chemistry Education: Exemplars, Issues and Challenges, Article in The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning January 2017

ბუთხუზი თ., ფაცაცია ს., კუჭუხიძე მ., ხატისაშვილი თ., მე-10 კლასის სახელმძღვანელო I სემესტრი, გამომცემლობა ,,საქართველოს მაცნე“, თბილისი, 2023

ბუთხუზი თ., ფაცაცია ს., კუჭუხიძე მ., ხატისაშვილი თ., მე-10 კლასის მასწავლებლის წიგნი, გამომცემლობა ,,საქართველოს მაცნე“, თბილისი, 2023

მ. ვარდიაშვილი, X კლასის სახელმძღვანელო I სემესტრი, გამომცემლობა ინტელექტი, თბილისი, 2022, 98 გვ.

ვარდიაშვილი მ., შურღაია ე., X კლასის I სემესტრი, მასწავლებლის წიგნი, გამომცემლობა ,,საქართველოს მაცნე“, თბილისი, 2022, 201 გვ.

ანდრონიკაშვილი გ., ბერიძე ლ., მე-10 კლასის სახელმძღვანელო, I სემესტრი, გამომცემლობა „კლიო“, თბილისი, 2022, 92 გვ.

ანდრონიკაშვილი გ., ტურიაშვილი ლ., ბერიძე ლ., მე-10 კლასის მასწავლებლის წიგნი, I სემესტრი, გამომცემლობა „კლიო“, თბილისი, 2022, 86 გვ.