Аннотация
მონოგრაფიას საფუძვლად უდევს 2023 წელს თსუ-ს სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტზე მიზნობრივი სამეცნიერო პროექტის ფარგლებში ჩატარებული სოციოლოგიური გამოკვლევის ანგარიში, რომლის პრეზენტაცია თსუ-ს სოციალურ და პოლიტიკურ მეცნიერებათა ფაკულტეტზე 2024 წლის 22 თებერვალს ჩატარდა.
Библиографические ссылки
დიუი, ჯ. (2010). დემოკრატია და განათლება, თბ. ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის გამომცემლობა
დვალი, გ. (2012). კონცეფცია - აკადემიური თავისუფლება, ჟურნ. ლიბერალი, 26 ოქტომბერი.
ობოლაძე, ნ. (2013). განათლების სისტემაში განხორციელებული 10 წლიანი ცვლილებების ანალიზი. თბილისის უნივერსიტეტი, N17, გვ.3-4 5.
სამნიაშვილი, ლ. (2017). ქართული უნივერსიტეტების ფუნქციონირების ძირითადი განზომილებები და მათში მიმდინარე პროცესები. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი;
https://www.tsu.ge/data/file_db/faculty_medicine/sheina_ganacesi_09.pdf
ქეცბაია, კ. (2015). მეცნიერების სოციოლოგია, თბ. გამ. უნივერსალი.
ხოფერია, რ. (2021). აკადემიური თავისუფლება როგორც კონსტიტუციით გარანტირებული უფლება (შედარებით-სამართლებრივი ანალიზი გერმანიის, აშშ-ის და საქართველოს მაგა-ლითზე), საკონსტიტუციო სამართლის ჟურნალი (სპეციალური გამოცემა - საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის 1921 წლის კონსტიტუცია). საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლო, ბათუმი.
უმაღლესი განათლებისა და მეცნიერების რეფორმის კონცეფცია დაარქივებული 2016-03-05 საიტზე Wayback Machine.
Association of American University Professors (2014). Recommended Principles to Guide Academy-Industry Relationships. Univesity of illinois Press.
American Association of University Professors (1944). On the Relationship of Faculty Governance to Academic Freedom. Statement adopted by the Association’s Council (1994).
American Association of University Professors (AAUP). (1940). 1940 statement of principles on academic freedom and tenure with 1970 interpretive comments. In policy documents & reports (9th ed. 2001). Available May 14, 2019, from https://www.aaup.org/report/1940-statement-principles-academic-freedomand-tenure.
American Association of University Professors (AAUP). (1915). 1915 Declaration of Principles on Academic Tenure.
Altbach, G. (2001). Academic freedom: International realities and challenges, Center for International Higher Education, Boston College.
Bok, D. (1982). Beyond the Ivory Tower: Social responsibilities of the modern university. Cambridge: Harvard University Press.
Bourdieu, P. (1988). Homo Academicus, Stanford, California.
Boyer, J W.( 2002). Academic Freedom and the Modern University, Chicago.
Dworkin, R. (1996). We Need a New Interpretation of Academic Freedom, Chicago.
Fichte J.G. (1807). Deducirter Plan einer zu Berlin zu errichtenden höheren Lehranstalt, Leipzig.
Kayrooz, C. Akerlind S (2003), Understanding Academic Freedom: The views of social scientists, Higher Education Research & Development Vol. 22, No. 3, November.
Karran, T. (2009). Academic Freedom: In Justification of a Universal Ideal, Studies in Higher Education, Vol. 34, No. 2.
Karki, C.B. (2015). Academic Freedom for Faculty Members and Students, Oslo.
Keith, K. (1996). Faculty Attidudes Toward Academic Freedom: Tenure, Teaching and Re search Doctoral Dissertation, University of Southern California.
Mamatsashvili, M (2019). Researching academic freedom: A case of Tbilisi State University. Unpublished MA dissertation. [in Georgian]. Retrieved from: http://openscience.ge/bitstream/1/860/1/samagistro%20mamatsashvili.pdf?fbclid=IwAR0p4mhj9T7SPQSOM7aJuojQ-4mv7EP-7z-GRbikyRKkNWsPx2lvxEk6PEI
Haddon, A. (1987). Academic Freedom and Governance: A Call for Increased Dialogue and Diversity. Texas Law Review.
Haskell,T. (1996).Justifying the Rights of Academic Freedom in the Era of ‘Power/Knowledge.In The Future of Academic Freedom,Edited by Louis Menand, University of Chicago Press.
Jackson, L. (2021). Academic freedom of Students, in Educational Philosophy and Theory, Vol. 53. Hong kong.
Kobakhidze, N, Samniashvili, L. (2022). Less USSR, more democracy please!” Hope and discontent in Georgia's quest for academic freedom, Including Special Issue on Academic Freedom in the Re‐Imagined Post‐Humboldtian Europe, Volume76, Issue3.
Guinness, K. (2002). The Concept of Academic Freedom. New York.
Manan, W. (2000). Academic Freedom: Ethical Implications and Civic Responsibilities. In The Universities’ Responsibilities to Society: International Perspectives, ed. Guy Neave, Kidlington: Elsevier Science.
Menand, L. ed. 1996. The Future of Academic Freedom. Chicago: University of Chicago Press.
Osieja, H. (2016). Academic Freedom: Foundations, Limitations and delimitations, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies, 4-6 July, Barcelona.
Rorty, R. (1996). Does academic freedom have philosophical pre-sup¬positions? The future of academic freedom. Chicago: University of Chicago Press.
Rorty, A.O. (1972). Dilemmas of academic and intellectual freedom. In E. Pincoffs (Ed.), The concept of academic freedom (pp. 97-110). Austin: University of Texas Press.
Johnsen, J. (1936). Freedom of Speech, Harvard Law Review 81 (5).
Sheppard, S. (2012). Academic Freedom: A Prologue, Arkansas Law Review 2.
Tisdel, R. (1968). Academic Freedom – Its Constitutional Context, University of Colorado Law Review 40 (4).
Scott J. (1996). Academic Freedom as an Ethical Practice. In The Future of Academic Freedom,Edited by Louis Menand, University of Chicago Press.
Sunstein, C.R. (1996). Academic freedom and law: Liberalism, speech codes, and related problems, Chicago.
Shiell, T.C. (2006). Three conceptions of academic freedom. Stanford University Press.
Tierney,G, Lechuga V. M. (2005). Academic Freedom in the 21st Century, National Education Association. Washington.
Tight, M. (1988). So what is academic freedom? In M. Tight (Eds.), Academic freedom and responsibility. Stony Stratford: Open University Press.
Zaalishvili, T. (2013). University Autonomy and Academic Free¬dom. International Institute of Education Policy, Planning and Management. [in Georgian]. Retrieved from http://www.tafu.edu.ge/files/pdf/xarisxi/ESG/HE-platforma/1- University-Authonomy-and-Academic-Freedom-Tamar-Zaalishvili.pdf
Weber, M. (2004). Science as a Vocation, Kalifornia.
Берлин, И. (1998). Две концепции свободы, М.
Бок, Д. (2003). Плюсы и минусы коммерциализации, Отечествен¬ные записки. №6 (15).
Бок, Д. (1993). Университеты и будущее Америки, М.
Бэкон, Ф. (1970). О достоинстве и приумножении наук, Сочинения. В 2-х т. М., ტ. 1;
Гумбольдт, В. (2002). О внутренней и внешней организации выс¬ших научных заведений в Берлине, M.
Гоббс, Т. (1989). О гражданине, Сочинения в 2 т. ტ. 1.М.
Деррида, Ж. (2003). Университет глазами его питомцев, Оте-чествен¬ные записки. № 6 (15).М.
Кант, И. (1996). Спор факультетов, Сочинения в 6 тт. - М. ტ. 6.
Локк, Дж.(1988). Мысли о воспитании, Сочинения в трех томах: М. Мысль. ტ. 3.
Локк, Дж.(1988). Мысли о том, что читать и изучать джентльмену, М. Мысль. ტ. 3.
Ортега-и-Гассет X. (2005). Миссия университета, Мн.
Фуллер, С. (210). Оправдана ли цена академической свободы? Ло¬гос-Пресс. Экономическое обозрение, № 25.
Фуллер, С. (2002). В чем уникальность университетов? обновление идеала в эпоху предпринимательства / Вопросы образования. №5.
Хайдеггер, М. (1993). Самоутверждение немецкого университета, Работы и размышления разных лет. М.
Хабермас, Ю. (1994). Идея университета. Процессы обучения // Almamater. Вестниквысшейшколы. №4.М.
Хаммерштейн, Н. (1999). Университет в Новое время: отношение с властью, Вестник высшей школы. №10.
Ясперс, К. (2006). Идея университета. Минск.